E -commerce en andere kanalen van detailhandel

Deel het
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin

Als u de laatste tijd het nieuws in de detailhandel hebt gevolgd, heeft u waarschijnlijk gemerkt dat veel retailers moeite hebben om aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Dit geldt met name voor warenhuizen.

Tijdens het depressietijdperk was Sears Roebuck een favoriete winkel voor Amerikanen. Ze kunnen in de winkel winkelen of bestellen bij de postordercatalogus de beste zuilen voor in huis in 2023.

De komst van internet leidde echter een nieuw tijdperk van consumentengedrag in dat de manier waarop we goederen kopen drastisch hebben veranderd. Het dwingt retailers ook om te heroverwegen hoe ze klanten bedienen in andere kanalen.

Tegenwoordig is eCommerce een essentieel onderdeel van de detailhandel. Klanten zoeken ervaringen rond winkelen. Daarom bouwen retailers sterke, door inhoud geleide handelservaringen.

Retailers die het beste van alles bieden, zijn in een unieke positie. Sommige van deze bedrijven bloeien, terwijl anderen de veranderende tijden niet bijhouden.

Naarmate meer retailers hun aanbod uitbreiden en hun bedrijf laten groeien, moeten ze hun fysieke locaties evalueren. Voor sommigen betekent dat creatief worden.

Anderen vinden succes met een omnichannel -aanpak. Door online en offline kanalen te combineren, kunnen retailers klanten betrekken bij een kanaal naar keuze.

Bovendien breiden Big Box-retailers hun pick-up en leveringsmogelijkheden uit. Shoppers gebruiken in toenemende mate buy-online, pick-up in-store (BOPIS) en verzending op dezelfde dag. Deze diensten worden aangeboden door retailers zoals Target en Walmart.

Terwijl retailers op zoek zijn om klanten effectief te bedienen via andere kanalen, eisen consumenten nog steeds ervaringen. Of ze nu in de winkel of online winkelen, klanten verwachten snelle levering, stabiele beveiliging en betrouwbare sitesnelheid.