De trend van bloemenboerderijen onderzoeken

Deel het

Bloemenkwekerijen vormen het middelpunt van een huidige bloemenrage die een paar jaar geleden begon en zich nog steeds uitbreidt. Dit is een groene manier om kleine bedrijven en boeren ten goede te komen, terwijl ze gebruikmaken van hun overvloedige aanbod van verse bloemen. Wat betekent deze trend van bloemenkwekerijen echter voor bloemisten? Laten we het hieronder in meer detail bekijken, zodat u kunt kiezen of samenwerken met een bloemenboerderij ideaal is voor uw bedrijf.

Beschrijf een bloemenboerderij.

Precies zoals het klinkt, is een bloemenboerderij waar bloemen worden gekweekt. Degenen die bloemenkwekerijen exploiteren, worden vaak boer-bloemisten genoemd. Als de boerderijen openstaan ​​voor bezoekers, kunnen ze een grote verscheidenheid aan bloemen telen en klanten een onderscheidende ervaring bieden. Het lijkt bijna een geweldige plek om naartoe te gaan! Deze boerderijen werken samen met bloemsierkunstenaars en evenementenplanners en adverteren en verkopen bloemen rechtstreeks aan klanten.

Groeiende bloemenkwekerijen

Daarom is het huidige debat: zijn bloemenkwekerijen een rage, of zijn ze hier om te blijven? Gegevens wijzen op een recente sterke toename van hun populariteit. Terwijl geïmporteerde snijbloemen nog steeds 80% van de markt in de Verenigde Staten uitmaken, zag de binnenlandse sierteelt in 2018 een waardestijging van 9% tot $ 4,77 miljard. Volgens het Amerikaanse ministerie van landbouw leidde deze groei tot een stijging van 8 procent in het aantal producenten in de VS gedurende die tijd.

Volgens Bloomberg zag een bedrijf genaamd Slow Flowers Network, dat klanten wil verbinden met lokale bloemisten, tussen 2020 en 2021 een ledengroei van meer dan een derde.

Deze populariteit hangt vooral samen met de wens van klanten om de lokale landbouw te omarmen en regionale boeren te steunen. Bovendien lijkt het logisch dat bloemenkwekerijen veel zaken en aandacht verdienden, gezien de wijdverbreide groothandelstekorten in de afgelopen jaren. Ze hadden een overvloedige oogst aan stengels om aan bloemisten te geven.

Hoe kan een bloemenboerderij samenwerken met bloemisten?

Wat dit voor u als bloemist betekent, speelt wellicht in uw hoofd. Als er bloemenboerderijen in de buurt zijn, biedt de populariteit van bloemenboerderijen een speciale kans om in contact te komen met mensen in uw buurt. Een samenwerking met een bloemenkwekerij, die u bij uw consumenten promoot, kan de aantrekkingskracht van uw bedrijf aanzienlijk vergroten.

Om de volgende redenen zullen uw consumenten het op prijs stellen dat u zelfs enkele van uw stelen van een bloemenkwekerij haalt:

  • Winkel lokaal: Uw klanten zullen de mogelijkheid waarderen om niet slechts één maar twee lokale bedrijven te steunen. Geweldige manier om lokale bedrijven te ondersteunen.
  • Milieuvriendelijk: Aangezien iedereen duurzamer wil leven, zal dit klanten enorm aanspreken.
  • Boeren steunen: pleiten voor lokale boeren is een geweldige marketingstrategie omdat veel van uw klanten zullen helpen.
  • Een unieke selectie: in vergelijking met wat u krijgt van groothandels, hebben bloemenkwekerijen mogelijk een interessantere selectie. Als klanten op zoek zijn naar iets ongewoons of anders, kan dit u helpen meer producten aan hen te verkopen.

Wat vind je van bloemenkwekerijen? Werk je samen met iemand in je buurt? Deel uw mening over deze trend in de opmerkingen hieronder; we horen ze graag!

Wie verkoopt bloemen op abonnement?

Vermeldenswaard is dat snijbloemenexperts naast bloemisten vaak abonnementsdiensten aanbieden. De markt voor bloemenabonnementen breidt zich uit en ze kunnen u helpen uw voorraad te beheren.

Door ze van tevoren te plaatsen, kunt u speciale bloemen kopen, afval verminderen door op voorraad te houden wat nodig is, en plannen. Om verspilling nog verder te verminderen, kunt u verschillende bloemen uit andere bestellingen in de boeketten verwerken. Klanten van de Floranext website kunnen Floral Subscriptions integreren in hun websites.

voordelen van bloemenabonnementen

Daarnaast kunnen bloemenabonnementen u in staat stellen om de consument mooiere bloemen te schenken. Uw klanten zullen de hogere kwaliteit boeketten die u maakt met seizoensbloemen ongetwijfeld waarderen.

Door de aard van abonnementen kunt u natuurlijk een duurzame relatie opbouwen met uw klanten. Terwijl u tijdens elke levering met uw klanten communiceert, kunt u hun voorkeuren ontdekken en hun volgende boeketten aanpassen aan hen. U kunt ongetwijfeld hun gunst winnen door dit te doen, wat uw relatie op de lange termijn zal verbeteren.